Hem | Saclà | Produkter | Recept | Passion | Multimedia
Multimedia
L'Arte di Saclà
Kommunikation
Skicka ett vykort
  Bildgalleri
 
Annonskampanjer:

ATTENTION
You need to download the new flash player
to see the image gallery.



Kampanjer i TV:

1960s • Saclà är nummer 1 i Italien beträffande oljeinläggningar av oliver, pickles och grönsaker, och var ett av de första företagen i Italien som annonserade i TV på 60-talet. “Olivolì Olivolà Olivolì Olive Saclà” var den framgångsrika ramsan under 60-talet som åtföljde lanseringen av nyplockade oliver förpackade i den praktiska plastförpackningen ”olipak”. Denna nya produkt och dess effektiva annonskampanj – skapades av Repetto Reklambyrå –  som gjorde varumärket Saclà känt i Italien och skapade symboliken som konsumenterna kommer ihåg än i dag.

1970s • Under det följande decenniet, fick Acetelli stöd av den italienska skådespelerskan Sandra Milo, som i en TV-kampanj marknadsförde den innovativa inläggningsprodukten med låg syra och frågade fyndigt publiken ”jag alltid Acetello, och du?”.

1980s • Under åttiotalet lanserades en ny kampanj som framhävde råvarornas kvalitet och den omsorgsfulla tillverkningen av Saclàs produkter: den nya varumärkesloggan skapades av Young & Rubicam och åtföljdes av den tecknade serien ”Benedetto Saclà; den bästa smaksättaren kommer från ditt grönsaksland”.

1990s • I början av nittiotalet förklarade den kände skådespelaren Paola Villaggio att han var ”fullständigt beroende av Saclàs pickles/grönsaker inlagda i olja”. Kampanjen var skapad av Testa Annonsbyrå, och representerade ett värdefullt stöd för att befästa ledarskapet i sektorn oljeinläggningar och för att öka marknadsandelen av grönsaksinläggningar i olja, en högväxande marknad.

2002 • Har Saclà i en omfattande grad investerat i media och annonsering. En av de tidigare annonserna skapades av ”Italiens kronprins”, Emanuele Filiberto av Savoyen. Ett förvånande val för ett enkelt koncept: idén bakom annonsen var att Saclàs specialiteter är så utsökta att du mår som en kung.

2004 • Från 2004 är den italienska kommunikationen fokuserad på grillade grönsaker. Startpunkten för detta är åter igen Saclàs utsökta grönsaker. Konceptet är fortfarande detsamma…. de gör så att du mår som en kung …det fastställer en familj som sitter tillsammans och äter. När de har ätit färdigt Saclà, börjar föräldrarna tala till barnen på ett kultiverat sätt, såsom kungligheter. Barnen försöker ta dem tillbaka till verkligheten, men till slut måste de gömma Saclàs grillade grönsaker.

2005 • År 2005 marknadsförde Saclà sin nya globala kommunikationsstrategi över hela Europa. Den nya marknadsföringen är riktad till en kosmopolitisk publik och avspeglar den samtida karaktären av Saclàs varumärke. ”L’Arte di Saclà” uppvisar en artist och hans njutningsfulla matexperiment  lovprisas genom ett passionerat målande. Ackompanjerad av musik komponerad av den berömde John Altman, musiken kompletterar konsten perfekt, maten och skickligheten lämnar lyssnaren helt hänförd. Den tryckta kampanjen framställer litterärt Saclàs värld av smaker och ingredienser genom tre fängslande avspeglingar.

2007 • År 2007 är förbehållen lanseringen av den innovativa sortimentet av ugnsbakade tomater Bei Tipi sammankopplad till videon. (See the videos >> 1 - 2 - 3)

 
 
 
www.sacla.com Nyhetsbrev | Kontakter | Personligt Skydd | Juridiska kommentarer
 
  Powered by Blulab